امروزه در بسیاری از سازمانها، نشریات
درون سازمانی، "بولتن خبری" ، "نشریه داخلی" مختلفی در قالبها
و ... در اشکال گوناگون تولید و به "پیک"، "خبرنامه" عنوان یک
رسانه در ایجاد ارتباط متقابل و متعادل بین بخشهای مختلف یک سازمان به منظور فراهم
آوردن فرصتی مناسب برای تشریح و تبیین اهداف سازمانی و جلب مشارکت پرسنل برای
اداره سازمان چاپ می شوند. بولتن سازمانی، اهداف یک سازمان را برای کارکنان بیان
کرده، افکار کارکنان را روشن ساخته و در مورد اخبار و اتفاقات رخ داده در سازمان
به آنان آگاهی میدهد. همچنین چاپ اینگونه نشریات موجب تبادل افکار و آراء و همسویی
ذهنی و علمی میان مدیریت، کارکنان و بخش های دیگر سازمان می گردد.
در
این راستا بولتن آماری فصل زمستان توسط مرکز برنامه ریزی و اطلاعات راهبردی تدوین شده است.