امروزه در بسیاری از سازمانها، نشریات درون سازمانی، "بولتن خبری"
، "نشریه داخلی" مختلفی در قالبها و ... در اشکال گوناگون تولید و به
"پیک"، "خبرنامه" عنوان یک رسانه در ایجاد ارتباط متقابل و
متعادل بین بخشهای مختلف یک سازمان به منظور فراهم آوردن فرصتی مناسب برای تشریح و
تبیین اهداف سازمانی و جلب مشارکت پرسنل برای اداره سازمان چاپ می شوند. بولتن
سازمانی، اهداف یک سازمان را برای کارکنان بیان کرده، افکار کارکنان را روشن ساخته
و در مورد اخبار و اتفاقات رخ داده در سازمان به آنان آگاهی میدهد. همچنین چاپ
اینگونه نشریات موجب تبادل افکار و آراء و همسویی ذهنی و علمی میان مدیریت،
کارکنان و بخش های دیگر سازمان می گردد.
در این راستا بولتن آماری فصل بهار مرکز آمار و اطلاعات راهبردی تدوین شده است.