امروزه در بسیاری از سازمانها، نشریات
درون سازمانی، "بولتن خبری" ، "نشریه داخلی" مختلفی در
قالبها و ... در اشکال گوناگون تولید و به "پیک"، "خبرنامه"
عنوان یک رسانه در ایجاد ارتباط متقابل و متعادل بین بخشهای مختلف یک سازمان به
منظور فراهم آوردن فرصتی مناسب برای تشریح و تبیین اهداف سازمانی و جلب مشارکت پرسنل
برای اداره سازمان چاپ می شوند. بولتن سازمانی، اهداف یک سازمان را برای کارکنان
بیان کرده، افکار کارکنان را روشن ساخته و در مورد اخبار و اتفاقات رخ داده در
سازمان به آنان آگاهی میدهد. همچنین چاپ اینگونه نشریات موجب تبادل افکار و آراء و
همسویی ذهنی و علمی میان مدیریت، کارکنان و بخشهای دیگر سازمان می گردد.
در این راستا بولتن آماری فصل زمستان مرکز آمار واطلاعات راهبردی تدوین شده است.